Aangekomen in Dar! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Maaike Duine - WaarBenJij.nu Aangekomen in Dar! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Maaike Duine - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Dar!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

11 Januari 2014 | Tanzania, Dar es Salaam

Hallo allemaal!

Inmiddels ben ik via Nairobi en nog een tussenstop op Zanzibar veilig aangekomen in Tanzania!

Deze eerste week verblijf ik nog in een hotel en aanstaande maandag ga ik, als het goed is, naar het appartementencomplex van VSO. Hier wonen ongeveer 12 VSO-ers van wie ik er al een aantal heb ontmoet. Als het goed is, omdat ik eigenlijk vandaag al zou verhuizen, toen zondag en nu is het dus uitgesteld naar maandag, ben benieuwd ;).

Afgelopen dinsdag was de officiele opening van het project waaraan ik ga werken. Aangezien de meesten hun praatje in het Swahili hielden kon ik er niet veel van volgen maar was leuk om bij te zijn en iedereen te ontmoeten. Aanstaande woensdag zal ik op mijn werkplek bij Costech kunnen beginnen.
Woensdag kreeg ik samen met Kevin, een arts uit Hong Kong die in hetzelfde hotel verbleef als ik, wat uitleg over veiligheid en de werkvergunning ed. De eerste twee weken van februari krijgen we, als er nog vijf nieuwe volunteers zijn aangekomen, nog meer trainingen waaronder een cursus Swahili. Lijkt me wel erg handig om te leren. Iedereen spreekt wel Engels maar het is toch leuker om alle gesprekken te kunnen volgen. Woensdag gingen Kevin en ik bv lunchen met twee Tanzaniaanse VSO-ers bij Star Beach, een complex met uitzicht op de Indische oceaan :). Daar zaten we dus mooi met onze voeten in het zand, bleek dat we daar niet konden eten. Een gesprek in het Swahili van ongeveer 5 minuten over en weer, resulteerde in de enkele Engelse zin "they do not serve dinner over here". Ben ik toch wel erg benieuwd!
Donderdag hebben we met een groep vrijwilligers bij een Ethiopisch restaurant gegeten, dat was heerlijk! Verschillende soorten vlees en groenten eet je met z'n allen vanaf een soort deegpannenkoek. Op de terugweg probeerde iemand vanuit een langsrijdende auto Kevins tas te pakken. Gelukkig lukte dat niet omdat hij hem stevig vasthield maar ik was toch best geschrokken. 'Bag snatching' schijnt heel vaak voor te komen en daar moet je, ook overdag, erg alert op zijn. Ik moet daar nog erg aan wennen en ben nu nog een beetje hyper voorzichtig. Vandaag ben ik dan ook maar gaan chillen in een Westers aandoend winkelgebiedje en een restaurant waar ze gewoon cappuccino's serveren. Zojuist heb ik met de locals Engels voetbal gekeken in de hotelbar. Ik heb dus in ieder geval al een plek waar ik straks het WK kan volgen :).
Morgen ga met Jaimi, een Canadese VSOer naar Bongoyo, een klein eilandje op ongeveer 15 minuten varen van de kust en daarna gaan we onderwaterhockeyen haha. Geen idee hoe dat in zn werk gaat maar komt vast goed!
Tot slot wil ik iedereen die heeft bijgedragen aan mijn inzameling voor VSO heel hartelijk danken! In totaal heb ik 885 Euro voor VSO ingezameld en dit bedrag is inmiddels overgemaakt.

Superbedankt allemaal!!

Liefs,
Maaike

  • 12 Januari 2014 - 09:30

    Corine:

    Spannend klinkt het en ook heeeel leerzaam! Snel swahili leren en die cappu's lekker blijven drinken met dat geweldige uitzicht! Super bezig! Ben ook weer erg benieuwd naar het onderwater hockey!!! Xx

  • 12 Januari 2014 - 17:01

    Maddy En Giel:

    Hoi Maaike,
    Heel leuk om op deze manier op dehoogte blijven van je belevenissen. Wel spannend allemaal
    deze nieuwe indrukken. Ik lees wel dat je het nuttige met het aangename combineert. Wij hopen dat je snel je draai gevonden zal hebben en maak er wat moois van. Tot het volgende verslag dan maar. Hartelijke groet Maddy en Giel

  • 12 Januari 2014 - 18:35

    Daan:

    Hey Maaike, leuk om je eerste ervaringen te lezen :) ik hoop dat je snel je draai kunt vinden en kunt integreren met alle Swahili sprekende mensen! Groetjes, Daan

  • 12 Januari 2014 - 20:41

    Hanneke:

    Ha die Maaik, goed om je avonturen te kunnen lezen!
    Man, Swahili leren is wel super!
    Ben benieuwd hoe je t hockey hebt gevonden..
    Enne blijven insmeren he met die zon daar.
    Geniet en succes deze week! Liefs, han

  • 12 Januari 2014 - 20:50

    Henk En Janny Duine:

    Hallo Maaike,
    Fijn dat je een goeie reis hebt gehad en wij nu al op de hoogte worden gebracht van je eerste week in Tanzania! Je bent erg ver weg ,maar toch dicht bij! Je hebt al veel indrukken op gedaan, lezen we. Leuk hoor! Hoop dat je daar een hele mooie tijd zult hebben. Heb je geen last gehad van de grote temperatuursverschillen? Afgelopen nacht heeft het in Lochem enkele graden gevroren! Maaike het ga je goed! En we kijken uit naar je volgende belevenissen!
    Liefs Henk en Janny

  • 12 Januari 2014 - 21:04

    Geertje:

    Hai Maaike,
    Leuk om te lezen! We zij natuurlijk razned benieuwd naar je appartementje. Veel plezier!
    liefs, Geertje

  • 12 Januari 2014 - 21:48

    Kim:

    Lieve maaik,
    Dat is me een enerverend weekje! Genietse en wense.
    Dikke kus

  • 14 Januari 2014 - 11:25

    Jan En Mieke:

    Hey Maaike,
    Nou dat zijn weer eens andere avonturen,we zijn toch wel benieuwd wat onderwaterhockey is,
    maar dat krijgen we vast wel te lezen.
    Alle goeds en groet,
    Jan en Mieke

  • 16 Januari 2014 - 08:40

    Helene:

    Hoi Maaike!

    Leuk om van je te horen:). Ben heel benieuwd naar foto's...en naar al je belevenissen, ontmoetingen etc etc. Veel plezier en veel succes op je nieuwe werkplek!
    Liefs en kus, Hélène

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 821
Totaal aantal bezoekers 113837

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 31 December 2015

Twee jaar wonen en werken in Tanzania

11 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

01 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: